Świadectwo pracy w 2017 r. – wyjaśnienia MRPiPS
Pracodawcy mają obowiązek wydawać nowe świadectwa pracy. Na jakich zasadach? Czy będzie łatwiej pracodawcom? Poniżej wyjaśnienia Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Poprawa otoczenia prawnego przedsiębiorców
Nowe rozporządzenie jest związane ze zmianami w Kodeksie pracy, które wchodzą w życie od 1 stycznia 2017 r.
Wprowadza je ustawa z dnia 16 grudnia 2016 r. o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego przedsiębiorców. Ustawa ta jest elementem pakietu ułatwień dla przedsiębiorców „100 zmian dla firm”, który jest I etapem realizacji Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Celem ustawy jest poprawa warunków prawnych wykonywania działalności gospodarczej w Polsce. Realizacji tego celu służą m.in. zmiany wspierające rozwój przedsiębiorczości i upraszczające wykonywanie działalności gospodarczej, w tym zmiany w Kodeksie pracy polegające na zmianie zasad wydawania świadectw pracy.
Więcej na:
https://goo.gl/LqQxmr