Miesiąc: Styczeń 2016

Nowa wysokość składki zdrowotnej w 2016 r.

Informacja Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z dnia 28 stycznia 2016 r. w sprawie najniższej podstawy wymiaru składki oraz kwoty składki na ubezpieczenie zdrowotne w 2016 r. dla

Rozliczenie PIT za 2015 rok – obowiązki płatników

Koniec stycznia i lutego jak co roku pozostaje terminami na sporządzenie rocznych informacji i deklaracji przez płatników podatku PIT. Wskazać w nich należy przychody, koszty,

1 lutego upływa termin złożenia ZUS IWA

1 lutego upływa termin złożenia ZUS IWA Dnia 31 stycznia 2016 upływa termin złożenia informacji ZUS IWA przez płatników składek, którzy są zobowiązani wypełnić druk.

Miesiąc: Styczeń 2016

Urząd Skarbowy w Wieliczce zmienił bank. Od 1 stycznia, operacje gotówkowe obsługuje Łącki Bank Spółdzielczy

Od dnia 01 stycznia 2016 roku nastąpiła zmiana organizacji obsługi kasowej realizowanej w siedzibie Urzędu Skarbowego w Wieliczce. Od tego dnia wszelkie operacje gotówkowe będą

Miesiąc: Styczeń 2016

Kalendarz podatnika – terminy składania deklaracji i płatności podatków.

Ministerstwo Finansów udostępnia na swoich stronach kalendarz dla podatników. Jest to przydatne narzędzie szczególnie  dla nowych podatników i osób prowadzących firmy od niedawna. Umieszczone są w

Indywidualne Interpretacje Podatkowe- informacje praktyczne

Interpretacje indywidualne prawa podatkowego wydawane są w imieniu Ministra Finansów. Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej może złożyć każdy zainteresowany: podatnik, płatnik lub inny podmiot, w

PIP skontroluje bez uprzedzania

Państwowa Inspekcja Pracy nie będzie już zawiadamiać przedsiębiorców o planowanej kontroli – poinformowała rzecznik Izby Danuta Rutkowska. Konieczność takiego informowania prowadziła do mniejszej skuteczności Inspekcji,

Miesiąc: Styczeń 2016

Kilka dni na rozliczenie podatku. Kto musi rozliczyć się do 1 lutego?

Jeśli masz przychody z wynajmu mieszkania, dzierżawisz komuś działkę, jesteś osobą duchowną lub po prostu rozliczasz się za pomocą karty podatkowej, to został ci tylko

Miesiąc: Styczeń 2016

Nowe stawki odsetek za zwłokę

Od 2016 r. zmieniła się sytuacja spóźnialskich podatników. Mamy jeszcze niższą obniżoną stawkę odsetek za zwłokę. Pojawiła się też nowa stawka – podwyższona, którą będą